Get Administración de Personal PDF

By Gary Dessler

ISBN-10: 9688805858

ISBN-13: 9789688805855

Show description

Read Online or Download Administración de Personal PDF

Similar administration books

Get Six Steps to Preparing Exemplary Principals and PDF

This publication incorporates a step by step advisor to choosing the proper scholars, making a pre- and post-assessment of scholar studying, a well-designed method to pretest and guarantee that each one masters measure scholars truly gather a robust wisdom base and rating good on kingdom licensure checks.

Men in the Classroom: Male Teachers in Today's Primary - download pdf or read online

The educating of youngsters has lengthy been ruled by way of girls. This worldwide phenomenon is firmly rooted in concerns relating to monetary improvement, urbanization, the location of girls in society, cultural definitions of masculinity and the values of kids and childcare. but, among the media scare tales and ethical panics approximately underachieving boys, there are unusually few empirically-supported solutions to important questions similar to: Is the feminisation of educating rather an issue?

Download PDF by JoAnne Ferrara: Professional Development Schools: Creative Solutions for

This e-book is meant as a consultant for practitioners drawn to forming alliances inside of their group to help instructor and pupil good fortune. below the umbrella of a pro improvement college (PDS), college principals keen to have interaction during this form of partnership have entry to a framework for college renewal.

Extra info for Administración de Personal

Sample text

5 millones de dólares en una orga­ nización para el mantenimiento de la salud (OMS) patrocinada por la compañía. (Una OMS es la alternativa de un plan tradicional de seguros para el cuidado de la salud. ) Reynolds encontró que con la OMS la hospitalización de los empleados dismi­ nuyó en un 52o/o. Los ahorros de 30 mil empleados, comparados con su plan convencio­ nal, permitieron la recuperación de la inversión en 24 meses , más las ganancias por el incremento en la productividad. 1 7 Una tendencia dominante en la administración de personal durante los siguientes años será mantener bajos los costos laborales: las compañías harán esto en tres formas principales .

El gerente de personal/RH, por lo tanto, desempeña un papel crucial en las com­ pañías de servicios. Los ejemplos específicos incluyen : Servicio y calidad de vida de trabajo. La obtención del mejor esfuerzo de sus em­ pleados requiere que el ambiente cultural, moral y psicológico de la compañía sea po­ sitivo; un barómetro es la calidad de vida de trabajo general del propio sitio de trabajo. La calidad de vida de trabajo puede ser definida como el grado en que los empleados pueden satisfacer sus necesidades personales importantes en el trabajo.

Pero muchos creen que la reducción o eliminación de los controles legislativos de hecho tendrían un efec­ to adverso en la sociedad. En cualquier caso, éste no es un factor por el que un gerente individual normalmente tenga mucho control . La productividad del trabajador tam­ bién podría ser incrementada si se invierte en equipo más moderno -ya sea en los ro­ bots en una línea de ensamble o en los procesadores de texto para las secretarias. Si bien son útiles, esto es sólo parte de la solución, pues en última instancia todas las ac­ tividades de servicio y fabricación (no importa si están automatízadas o no) virtual­ mente dependen de los seres humanos.

Download PDF sample

Administración de Personal by Gary Dessler


by Charles
4.2

Rated 4.69 of 5 – based on 47 votes